Hej alla !

Här i bloggen kommer ni få ta del av mina funderingar och händelser från mitt liv.

Allt från mina äventyr,drömmar och tankar samt annat som skönhets prylar,husdjur och resor. Även lite annat som gör livet roligt!

tisdag 19 november 2013

Uppdatering i bloggtorkan..

Vi lever & har det bra..Oftast. Känns bara som det inte är så prioriterat att blogga.
Det händer ju såååå sjukt mycket.
Speciellt med Aston, som för ett par veckor sedan fick sina första tänder!
Han är snart 7 månader.
Tidigt? Ja, lite för tidigt eftersom jag fortfarande ammar...
Men han är himla gullig vår lilla piraya. Här kommer en liten uppdatering:

Han sover fint på nätterna. Och har åkt på sin första förkylning. Hostar förnämt när han vill ha uppmärksamhet, upptäckt sin röst och skriker i falsett h-e-l-a-d-a-g-a-r ibland. Äter det mesta vi har på tallriken och hatar gröt. Burkmat är inte heller så uppskattat. Skrattar högt och ofta. Älskar hans "malliga" smajl, när han ser så rolig ut och verkar så stolt över sig själv. Och när han sitter och pratar för sig själv. Mamma hjärtat dör av kärlek!

Övriga i Lejon familjen har det ok.. Det har varit lite sådär med måbraet, men inget som inte är övergående. Snart.
För snart åker vi till Miami och lämnar skit väder och annan skit här hemma för en stund. Får nya krafter lagom till jul och får uppleva vår första långresa med vår lilla groda. Vi ska på en liten kryssning och vara riktiga turister och inte så mycket backpackers. Också första utlandsresan sen vi kom hem från långresan. Jag har varit mätt på resandet. Men ser framemot denna riktigt mycket. Strand & shopping!

Vi har kört LCHF / paleo kost inför semestern & för att vi är gränslösa när det gäller glass och lite annat som man kan leva utan. Jag blir även lite mörkrädd när jag läser innehålls förteckningar på mat och vill då ännu mer göra mer själv. Och jisses vilka snabba resultat!
K har gått ner 5 kg på ett par veckor, jag 3.5!
Inget socker, inget mjöl.. Det mesta eko. Halvfabrikat har vi aldrig varit speciellt glada i ändå, så det har inte varit så svårt. Tvärtom så blir det riktigt goda middagar varje dag, jag har gjort egen musli som är fantastisk god, och jag har framförallt hittat en liten nytändning i köket.

Katterna mår fint, inga spår efter Gutchens infektion som han hade i våras. Vi är tacksamma för honom varje dag. Mingus var på äventyr häromdagen, hoppade/trillade ner till grannen & dennes stora super snälla schäfer. Han var inte så glad när jag hämtade honom..

Nu till packandet!

crazy baby piraya is coming to get you!!!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar