Hej alla !

Här i bloggen kommer ni få ta del av mina funderingar och händelser från mitt liv.

Allt från mina äventyr,drömmar och tankar samt annat som skönhets prylar,husdjur och resor. Även lite annat som gör livet roligt!

fredag 12 augusti 2011

Mitt Syd Afrika del: 1 Capetown

 Robben Island, nästan en heldagstur. Vi hade en väldigt intressant & bra guide:

för att orka måste man käka ordentligt...
tablemountain

bara en massa sand..

Lägg till bildtext

Capetown i bakgrunden


kosten var beroende på ursprunget, det stod bla. antecknat på ditt "id"

inte mycket växtlighet på ön..


Mandelas cell i 18 av 27 år inspärrad

Mandela.. 
foto från Robben Island
mat på Ocean basket, en "skaldjursfastfood"
mycket gott & prisvärt
         En dag vid/på Longstreet, stället jag gillade minst i Capetown, men en fin dag..


närgången ekorre i parken

kul hus på longstreet

skolbarn 
väldigt fint ställe

väldigt snyggt upplägg på maten.. men thats it..
Dyrt !!
  Dags utflykt till Cape Point, Simons town & Boulders beach:

i bussen till Simons town
överallt på vägen..
Cape Point, Goda hopps udden i närheten..



vackra vyer
Lägg till bildtext
Sverige 10212 km..
Lägg till bildtext
från stora fåglar till lite mindre..


efter det älskar jag Ostron

En av de sista dagarna spenderade vi i ChampsBay

filosofi vid trappan..
seafood platter


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar